قیمت تخریب ساختمان چقدره؟ چجوری هزینه کم میشه؟

هزینه تخریب ساختمان در تهران-قیمت ارزان آی تخریب

مهمترین سوالاتی که در زمینه هزینه و قیمت تخریب ساختمان از ما می پرسید :

  • قیمت تخریب ساختمان چنده؟
  • هزینه تخریب ساختمان به چه عواملی بستگی داره؟
  • میشه هزینه تخریب ساختمان فرسوده رو کم کرد؟
  • شما کار خاکبرداری-گودبرداری هم انجام میدید؟ هزینه اون چجوری حساب میشه؟

سلام من حبیبی هستم، پیمانکار تخریب ساختمان در تهران که عمرم رو واسه این کار گذاشتم و الان میخوام در سایت itakhreeb.ir تمام نکات مهم و تجربیات خودم رو در زمینه تخریب ساختمان فرسوده-گودبرداری-خرید ضایعات و خاکبرداری با شما به اشتراک بزارم.

 

عوامل موثر بر قیمت تخریب ساختمان

قیمت گذاری در بخش خدمات ساختمانی کار سختیه چون عوامل مختلفی تاثیر گذار هستن که اینجا بعضی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت تخریب ساختمان رو با هم بررسی می کنیم:

1- روش تخریب ساختمان

اولین سوالی که برای پیمانکار مهمه اینه که بتونه تشخیص بده باید ساختمان رو با روش دستی از بالا به پایین تخریب کنه یا با ماشین های سنگین مثل بیل مکانیکی ، گوی تخریب ، لودر ، کامیون و …

خب مشخصه وقتی از روش دستی (کارگر ماهر) استفاده میشه ، قیمت تخریب ساختمان خیلی کمتره ، چون پیمانکار هزینه کرایه بیل مکانیکی و دستمزد راننده رو حذف میکنه و اینجوری تخریب ساختمان ارزان تموم میشه.

به همین خاطر همین روش تخریب دستی از بالا به پایین (منظور از طبقه بالا تخریب شروع میشه تا پایین ساختمان) در تهران بیشتر رواج داره.

بنابراین گزینه ی اول هر تیم و اکیپ تخریب ساختمان همین روش دستیه. ولی همه جا جواب نمیده!

2- استحکام ساختمان

مشخصه که هر چقدر ساختمان محکم تر باشه تخریبش سخت تره ، پس در این مواقع باید هزینه بیشتری برای تخریب ساختمان در نظر گرفت.

مثلا ساختمان های بلند و بتنی در مقابل ساختمان های کلنگی قدیمی ساخت، خیلی استحکام بیشتری دارند و هزینه تخریبشون هم بیشتره

3- متراژ ساختمان

متراژ بنای اصلی ساختمان رابطه ی مستقیمی با زمان و هزینه تخریب داره، و واضحه که برای ساختمان های بزرگتر قیمت تخریب بیشتره. البته خیلی جاها قیمت تخریب رو فقط با دو سوال از شما تعیین میکنن : ساختمان چند سال ساخته؟ متراژ و تعداد طبقات ساختمان چقدره؟

4- محل اجرای پروژه

گاهی ساختمان فرسوده در فضای باز و گاهی در بافت شهری قرار داره؟ به نظرتون تخریب کدوم سخت تره؟ بله مشخصه!

تخریب ساختمان هایی که در فضای باز قرار دارند خیلی سریعتر و راحت تره چون ملاحظات ایمنی تخریب دست و پا گیر نیست.

ولی ساختمان هایی که در داخل بافت فرسوده شهری قرار دارن، از لحاظ امنیت تخریب ساختمان ملاحظات خاصی دارند و همچنین رفت و آمد و انتقال ماشین آلات سنگین به همچین مناطقی سخت و دشواره. پس این مورد هم در قیمت تخریب ساختمان تاثیر مهمی داره.

اگرچه عملیات تخریب در شهرهای شلوغ ، مثل تخریب ساختمان در تهران ، همیشه در بافت فرسوده داخل شهری هست و نیاز به سوال در این مورد نیست. در گالری تصاویر سایت آی تخریب میتونید عکس های تخریب ساختمان در تهران رو در سال جدید ببینید.

 

چجوری میشه هزینه تخریب ساختمان رو کاهش داد؟

جواب رو خلاصه بگم: فروش ضایعات ناشی از تخریب به ما. شاید خرید و فروش ضایعات برای شما آسون نباشه ولی این ضایعات مثل آهن ، شیرآلات ، درب و پنجره و … معمولا ارزشمند هستن و میشه با فروش اونها به تیم تخریب ساختمان حبیبی پول خوبی بدست آورد و قیمت تخریب ساختمان رو با این کار بشدت کم میکنید و حتی شده در پروژه هایی که در قبال خرید ضایعات هزینه تخریبشون کاملا رایگان تموم شده!

پیشنهاد من اینه که همین الان یه استعلام قیمت بگیرید ضرر نمی کنید : 09125213324

هزینه خاکبرداری-گودبرداری چقدره؟

بعد از تخریب ساختمان فرسوده باید بریم سراغ خاکبرداری و یا گودبرداری برای ساخت زیربنای جدید برای ساختمان و آپارتمان نوساز.

گودبرداری معمولا با ماشین آلات سنگین انجام میشه ولی خاکبرداری با دست هم امکان پذیره و به همین خاطر هزینه خاکبرداری کمتر از گودبرداری میشه.

عامل دوم و بسیار موثر در تعیین هزینه خاکبرداری-گودبرداری جنس خاک هست که نرم یا سفت بودنش مهمه.

خاکبرداری طبق نقشه مهندس معمار انجام میشه و بعد از اتمام عملیات خاکبرداری ، بلافاصله ساخت بنای جدید باید ادامه پیدا کنه. 

خلاصه مقاله قیمت تخریب ساختمان

با جواب به دو سوال مهم میشه قیمت تخریب ساختمان رو مشخص کرد : 1- ساختمان شما چند سال ساخته؟ 2- متراژ و تعداد طبقاتش چند تاست؟ شما میتونید از طریق واتساپ یا تلفنی با شماره 09125213324 در تماس باشید و خیلی سریع استعلام قیمت بگیرید. البته اگه در قسمت کامنت ها هم بپرسید زودی جواب میدم. تو مقاله ی همه چیز درباره تخریب ساختمان اطلاعات کاملتری نوشتم.

ارادتمند شما

حبیبی

5/5 - (1 امتیاز)

10 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *